Iegūstiet dokumentus un licences
kafejnīcu, bāru un restorānu atvēršanai un darbībai Latvijā
Restorāni, bāri, kafejnīcas
+ iegūt dokumentu sarakstu atvēršanai
16 gadu laikā palīdzējām 600+ klientiem
Iegūstiet dokumentus un licences kafejnīcu, bāru un restorānu atvēršanai un darbībai Latvijā
Piezvaniet man
/
LV
RU
Kam
Kavis sadarbojas ar restorāniem kopš 2004 gada -
mēs zinām restorānu biznesu "no A līdz Z"
Saņemsim pilnu dokumentu komplektu 21 dienas laikā
Mūsu mērķis ir atbrīvot jūsu laiku, biznesam attīstībai
Atsevišķi dokumenti - no 2 dienām
Katram klientam mēs ietaupām vidēji 1,5 mēnesi
Noskaņoti ilgtermiņa sadarbībai
Lielākā daļa klientu paliek par mūsu patstāvīgajiem klientiem un iesaka mūsu pakalpojumus saviem draugiem
Dodam 100% garantiju dokumentu saņemšanai
Vai arī nemaz neķersimies pie lietas
Noskatieties īsu video par mūsu uzņēmumu un saņemiet 10% atlaidi dokumentu paketei
Kavis sadarbojas ar restorāniem kopš 2004. gada -
mēs zinām restorānu biznesu "no A līdz Z"
Kavis сотрудничает с ресторанами с 2004 года - мы знаем ресторанный бизнес «от и до»
Katru gadu mēs saskaņojam vairāk nekā 100 vasaras terases
Projektējam skices un vienojamies nepieciešamajās valsts struktūrās un Būvvaldē
Saņemam atļauju ielu tirdzniecībai Rīgas domē
Mēs izgatavojam un uzstādām vasaras terases
Pēc sezonas beigām demontējam un uzglabājam noliktavā
Aprēķiniet dokumentu saņemšanas izmaksas
un
iegūstiet pilnu prasību sarakstu restorānam
Atlikušie 4 jautājumi no 4
Atlasiet nepieciešamos dokumentus (var būt vairākas iespējas)
Labdien! Mani sauc Raivis, esmu uzņēmuma Kavis vadītājs
Šajā jautājumā izvēlieties, kuri dokumenti Jums nepieciešami un pārejiet pie nākamā jautājuma.

Jūs varat izvēlēties vairākas iespējas. Kavis ir iespēja iegūt pilnu paketes komplektu restorānu biznesam vienuviet ar 100% garantiju.
Следующий вопрос
Aprēķiniet dokumentu saņemšanas izmaksas un iegūstiet pilnu prasību sarakstu restorānam
Aprēķiniet dokumentu saņemšanas izmaksas un iegūstiet pilnu prasību sarakstu restorānam
Atlikušie 3 jautājumi no 4
Kad Jums ir nepieciešams saņemt dokumentus?
Raivis Rinkis, uzņēmuma Kavis vadītājs
Mēs zinām, kā ievērojami paātrināt un samazināt dokumentu iegūšanas procesa izmaksas, un mēs garantējam, ka tiks ievēroti līgumā noteiktie termiņi.
Aprēķiniet dokumentu saņemšanas izmaksas
un
iegūstiet pilnu prasību sarakstu restorānam
Aprēķiniet dokumentu saņemšanas izmaksas un iegūstiet pilnu prasību sarakstu restorānam
Aprēķiniet dokumentu saņemšanas izmaksas un iegūstiet pilnu prasību sarakstu restorānam
Atlikušie 2 jautājumi no 4
Ievadiet sava objekta adresi (varat izlaist)
Mēs pārbaudīsim vai restorānu var atvērt šajā adresē
Raivis Rinkis, uzņēmuma Kavis vadītājs
Mēs pārbaudīsim telpu statusu, tās platību (alkohola licenci var iegūt tikai tad, ja telpu platība ir lielāka par 20 kv m). Pārliecinieties, ka adresē nav neviena neanulēta restorāna
Рассчитайте стоимость получения документов
и получите полный перечень требований для работы ресторана
Aprēķiniet dokumentu saņemšanas izmaksas
un
iegūstiet pilnu prasību sarakstu restorānam
Aprēķiniet dokumentu saņemšanas izmaksas un iegūstiet pilnu prasību sarakstu restorānam
Aprēķiniet dokumentu saņemšanas izmaksas un iegūstiet pilnu prasību sarakstu restorānam
Lai iegūtu labāku aprēķinu, pievienojiet telpas plānu (to varat izlaist)
Viss ir gatavs! Atlicis pēdējais solis
Atstājiet savus kontaktus un iegūstiet aprēķinu par dokumentu iegūšanas izmaksām
Kur nosūtīt izmaksu tāmi un dokumentu sarakstu?
Kā arī:
Noklikšķinot uz pogas, es piekrītu informācijas pārsūtīšanas noteikumiem
Dokumentu saraksts restorāna atvēršanai
10% atlaidi pilnai dokumentu paketei
Aprēķiniet dokumentu saņemšanas izmaksas
un
iegūstiet pilnu prasību sarakstu restorānam
Aprēķiniet dokumentu saņemšanas izmaksas un iegūstiet pilnu prasību sarakstu restorānam
Aprēķiniet dokumentu saņemšanas izmaksas un iegūstiet pilnu prasību sarakstu restorānam
Mums uzticas kā vietējās mazās kafejnīcas, tā arī lielas starptautiskas restorānu ķēdes
50% no viņiem kļūst par mūsu pastāvīgajiem klientiem
Alkohola tirdzniecības licenci ieguvām 3 dienas pirms restorāna atvēršanas Rīgā
Uzdevums:
Grand Hotel Kempinski ir lielu viesnīcu ķēde. 5 dienas pirms atvēršanas pazuda juristi, kas bija atbildīgi par dokumentu iegūšanu. Tika uzaicināti viesi, no Amerikas ieradās ķēdes īpašnieki. Bija nepieciešams paspēt iegūt alkohola tirdzniecības licensi pirms svinībām.
Rezultāts:
Mēs saņēmām licenci alkohola tirdzniecībai 2 reizes ātrāk nekā plānots - 3 dienu laikā. Atklāšana izdevās lieliski.
Mums uzticas kā vietējās mazās kafejnīcas, tā arī lielas starptautiskas restorānu ķēdes
50% no viņiem kļūst par mūsu pastāvīgajiem klientiem
Ieguvām licenci alkohola tirdzniecībai vienā tirdzniecības centrā un rezultātā sākām apkalpot visu KFC tīklu Latvijā
Uzdevums:
KFC lūdza iegūt alkohola tirdzniecības licenci vienā tirdzniecības centrā
Rezultāts:
Mēs četrām KFC kafejnīcām veiksmīgi ieguvām licenci un reģistrāciju Sanitārajā un veterinārajā dienestā . Mēs apsveram ilgtermiņa pakalpojumu līgumu par visiem jautājumiem, kas saistīti ar visa KFC tīkla licencēšanu un dokumentēšanu Latvijā.
Mums uzticas kā vietējās mazās kafejnīcas, tā arī lielas starptautiskas restorānu ķēdes
50% no viņiem kļūst par mūsu pastāvīgajiem klientiem
Mēs sākām ar pilnu atļauju paketi, lai atvērtu vienu kafejnīcu. Katru mēnesi apkalpojam visu Caffeine tīklu
Uzdevums:
Nepieciešams iegūt pilnīgu dokumentu paketi.
(Caffeine pie mums nonāca pēc ieteiktas rekomendācijas.)
Rezultāts:
Mēs saņēmām visus nepieciešamos dokumentus: tabakas un alkohola tirdzniecības licensi, mūzikas atskaņošanas licenci, iekšēju paškontroles paketi. Veikta ūdens monitorēšana, deratizācija, reģistrēta Sanitāri epidemiloģiskajā stacijā. Vienojāmies par vasaras kafejnīcu, izkārtni.

2 gadu laikā Caffeine ir kļuvis par tīklu, kas pārsniedz
10 kafejnīcas, kuras turpinām apkalpot katru mēnesi - saņemam dokumentus un izbraucam uz komisijām.
Mums uzticas kā vietējās mazās kafejnīcas, tā arī lielas starptautiskas restorānu ķēdes
50% no viņiem kļūst par mūsu pastāvīgajiem klientiem
Mēs izveidojām vasaras kafejnīcu būvlaukumā, vienojāmies ar pilsētu, un saskaņojām darbu kafejnīcā ziemas periodā
Uzdevums:
Mūs uzrunāja ar ideju uzlabot lielu, apturētu būvlaukumu pilsētas centrā.
Rezultāts:
Izveidojām grīdas segumu virs būvlaukuma Doma laukumā, ierīkojām tajā vasaras kafejnīcu. Mēs vienojāmies ar Valsts padomes komisiju, juristiem, pilsētas arhitektiem un nestandarta veidā nodrošinājām, ka kafejnīca ir atvērta ziemā. Vienkāršotā veidā mēs saņēmām atļauju kafejnīcas iestiklošanai.
Mums uzticas kā vietējās mazās kafejnīcas, tā arī lielas starptautiskas restorānu ķēdes
50% no viņiem kļūst par mūsu pastāvīgajiem klientiem
Nozīmējiet tikšanos savā objektā un saņemiet Jūsu situācijas pārbaudi - bezmaksas
Mēs pārbaudīsim Jūsu dokumentus, telpas
un mēs ar prieku atbildēsim uz visiem Jūsu jautājumiem
Noklikšķinot uz pogas, es piekrītu informācijas pārsūtīšanas noteikumiem
Kavis ir juridiskās, arhitektūras un uzņēmējdarbības domāšanas sinerģija
Katrs mūsu komandas dalībnieks ir savas jomas speciālists
Kavis ir juridiskās, arhitektūras un uzņēmējdarbības domāšanas sinerģija
Katrs mūsu komandas dalībnieks ir savas jomas speciālists
Raivis Rinkis
Uzņēmuma vadītājs
21 mēnešu laikā atvēra 14 restorānus Double Coffee
18 gadi
restorānu nozarē
Kopš 2008. gada saņēmis dokumentus vairāk nekā 100 restorānu atvēršanai
"Mūsu uzdevums ir atrast laiku, kuru varēsiet veltīt sava biznesa attīstībai"
Gadu gaitā restorānu nozarē es sapratu, ka restorāns ir dzīvs organisms. Restorāna vadītāja mērķis ir uzturēt tā dzīvi, domāt par apmeklētājiem, par personālu, bet ne par papīriem.

Par to parūpēsimies mēs : juristu un arhitektu komanda. Mēs saprotam, kas Jums nepieciešams, un zinām kā komunicēt ar valsts iestādēm. Un mēs garantējam dokumentu saņemšanu visiem, ar kuriem mēs sākam strādāt.
Artjoms Asatrjans
Uzņēmuma līdzīpašnieks
Restorāna Armēnija un citu HoReCa uzņēmumu īpašnieks
Pieredzējis uzņēmējs, kurš uzrauga koncepciju un dizainerus
Palīdzēs izvēlēties vietu restorānam, atrast piegādātājus, izvēlēties piemērotu ēdienkarti
"Mūsu uzdevums ir atrast laiku, kuru varēsiet veltīt sava biznesa attīstībai"
Gadu gaitā restorānu nozarē es sapratu, ka restorāns ir dzīvs organisms. Restorāna vadītāja mērķis ir uzturēt tā dzīvi, domāt par apmeklētājiem, par personālu, bet ne par papīriem.

Par to parūpēsimies mēs : juristu un arhitektu komanda. Mēs saprotam, kas Jums nepieciešams, un zinām kā komunicēt ar valsts iestādēm. Un mēs garantējam dokumentu saņemšanu visiem, ar kuriem mēs sākam strādāt.
Kavis ir juridiskās, arhitektūras un uzņēmējdarbības domāšanas sinerģija
Katrs mūsu komandas dalībnieks ir savas jomas speciālists
Malhaz Mania
Jurists
Darba pieredze vairāk kā 30 gadi
Iznāk no jebkura juridiska konflikta kā labs draugs
Rūpīgi pārbauda dokumentus: kļūdas tiek izslēgtas
"Mūsu uzdevums ir atrast laiku, kuru varēsiet veltīt sava biznesa attīstībai"
Gadu gaitā restorānu nozarē es sapratu, ka restorāns ir dzīvs organisms. Restorāna vadītāja mērķis ir uzturēt tā dzīvi, domāt par apmeklētājiem, par personālu, bet ne par papīriem.

Par to parūpēsimies mēs : juristu un arhitektu komanda. Mēs saprotam, kas Jums nepieciešams, un zinām kā komunicēt ar valsts iestādēm. Un mēs garantējam dokumentu saņemšanu visiem, ar kuriem mēs sākam strādāt.
Kavis ir juridiskās, arhitektūras un uzņēmējdarbības domāšanas sinerģija
Katrs mūsu komandas dalībnieks ir savas jomas speciālists
Diāna Vaščenko
Projektētāja - maketētāja
Autocad speciālists, 3dmax un photoshop
Vienā vilnī ar arhitektiem: projektē vasaras kafejnīcas un zīmē zīmes
Aplūkojot viņas projektu, Jūs teiksiet: tieši to es gribēju redzēt
"Mūsu uzdevums ir atrast laiku, kuru varēsiet veltīt sava biznesa attīstībai"
Gadu gaitā restorānu nozarē es sapratu, ka restorāns ir dzīvs organisms. Restorāna vadītāja mērķis ir uzturēt tā dzīvi, domāt par apmeklētājiem, par personālu, bet ne par papīriem.

Par to parūpēsimies mēs : juristu un arhitektu komanda. Mēs saprotam, kas Jums nepieciešams, un zinām kā komunicēt ar valsts iestādēm. Un mēs garantējam dokumentu saņemšanu visiem, ar kuriem mēs sākam strādāt.
Kavis ir juridiskās, arhitektūras un uzņēmējdarbības domāšanas sinerģija
Katrs mūsu komandas dalībnieks ir savas jomas speciālists
Mairis Salenieks
Vadītāja asistents
Kontrolē termiņus un atrod labākos risinājumus
Drukā dokumentus un aizpilda vadības programmas ātrāk nekā dators
Veic papildu saziņu ar iestādēm
"Mūsu uzdevums ir atrast laiku, kuru varēsiet veltīt sava biznesa attīstībai"
Gadu gaitā restorānu nozarē es sapratu, ka restorāns ir dzīvs organisms. Restorāna vadītāja mērķis ir uzturēt tā dzīvi, domāt par apmeklētājiem, par personālu, bet ne par papīriem.

Par to parūpēsimies mēs : juristu un arhitektu komanda. Mēs saprotam, kas Jums nepieciešams, un zinām kā komunicēt ar valsts iestādēm. Un mēs garantējam dokumentu saņemšanu visiem, ar kuriem mēs sākam strādāt.
Kavis ir juridiskās, arhitektūras un uzņēmējdarbības domāšanas sinerģija
Katrs mūsu komandas dalībnieks ir savas jomas speciālists
Tikai viena konsultācija ar Kavis speciālistu atrisinās 99% no Jūsu jautājumiem
Pierakstieties uz konsultāciju un uzziniet:
Vai ir iespējams atvērt restorānu Jūsu adresē?
Kādi tieši dokumenti Jums nepieciešami?
Kādā laika posmā ir iespējams iegūt nepieciešamos dokumentus? Kā Jūs varat paātrināt procesu?
Vai jums ir pareizs telpas statuss?
Noklikšķinot uz pogas, es piekrītu informācijas pārsūtīšanas noteikumiem
Sagatavojam visām pārbaudēm:
Uzziniet, kādus dokumentus pārbauda katra iestāde
Lejupielādējiet nepieciešamo dokumentu sarakstu un saņemiet 10% atlaidi pilnai paketei
Mēs regulāri publicējam rakstus mūsu blogā
Par mums raksta:
Kavis speciālisti atbild uz biežāk uzdotajiem jautājumiem
Kas ir Alkoholisko dzērienu un tabakas licence?
Alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu tirdzniecībai ir nepieciešama speciāla atļauja- licence. (Likums "Par akcīzes nodokli" uzskaita tos alkohola un tabakas izstrādājumu veidus, kuriem nepieciešama licence).

Ja alkoholisko dzērienu mazumtirgotāji tirgo tikai alu, tiem nepieciešama tikai alus mazumtirdzniecības licence. Licence dod tiesības veikt attiecīgās darbības tikai licencē norādītajā vietā. Licenci ir tiesības izmantot tikai personai, kurai tā ir izsniegta.

Licences izsniedz Valsts ieņēmumu dienesta licencēšanas komisija komercreģistrā reģistrētam komersantam:

- alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecībai;

- alkololisko dzērienu un tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecībai.

Cik maksā licence darbībām ar alkoholiskajiem dzērieniem, un kāda izmēra nodokļu likmes Latvijā ir alkoholam un kafijai?
Par licences izsniegšanu, ja ir pieteikta jauna uzņēmējdarbības vieta vai jauns akcīzes preču veids, ir noteiktas šādas nodokļu likmes:

par īpašu licenci alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecībā un mazumtirdzniecībā:

alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecībai – 142 eiro par katru tirdzniecības vietu;

alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai – 42 eiro par katru tirdzniecības vietu;

alus mazumtirdzniecībai – 42 eiro par katru tirdzniecības vietu;

par īpašu licenci apstiprinātā noliktavas turētāja, reģistrētā saņēmēja un reģistrētā sūtītāja darbībām:

attiecībā uz alkoholiskajiem dzērieniem, izņemot savā īpašumā ražotus alkoholiskos dzērienus – 711 eiro.

kafijai – 284 eiro.

Kā saņemt Alkohola mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības licenci?
Licences saņemšanas kārtība:

- dokumentus licences saņemšanai iesniedz komersanta amatpersona, kurai ir komercreģistrā reģistrētas paraksta tiesības vai komersanta amatpersonas pilnvarota persona;

- iesnieguma formas paraugs atrodams Ministru kabineta noteikumu Nr.662. "Akcīzes preču aprites kārtība" 7. un 8. pielikumā;

- iesniegumā licences saņemšanai norāda vēlamo licences saņemšanas veidu- papīra formā vai elektroniski (atbilstoši normatīvo aktu noetikuiem par elektronisko dokumentu apriti); licenci izsniedz uz nenoteiktu laiku;

- ja papildus piesaka alkoholisko dzērienu vai alus mazumtirdzniecību novietnē, attiecīgajā licencē minētā darbība norādītajā vietā ir atļauta uz laikposmu, kāds ir norādīts vietējās pašvaldības saistošajos noteikumos;

- iesniegumam pievieno šādus dokumentus: komercdarbībai izmantojamo vietu lietošanas tiesības apliecinošos dokumentus, skaidrojums par saimniecisko darījumu norisi un to finansiālo nodrošinājumu, ja iesniegumu iesniedz, lai saņemtu licenci vairumtirdzniecībai, komersanta apliecinājums, ka saņemts vietējās pašvaldības saskaņojums alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai novietnē, ja iesniegumu iesniedz, licences saņemšanai alkoholisko dzērienu vai alus mazumtirdzniecībai novietnē;

- Administrēšanas komisija izskata iesniegumus un izsniedz atļauju vai arī pieņem pamatotu lēmumu par atteikumu izsniegt licenci;

- Licence stājas spēkā nākamajā dienā pēc lēmuma pieņemšanas;

- Licenci var izmantot tikai tas komersants, kam tā izsniegta. Komersants nav tiesīgs to nodot citai personai;

- Atteikuma gadījumā iespējams iesniegt iesniegumu atkārtoti.

Valsts nodevu samaksā pirms speciālās atļaujas (licences) izsniegšanas.
Kadi dokumenti ir nepieciešami alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības novietnes vieta Burtnieku novada teritorijā?
Lai komersants saņemtu pašvaldības saskaņojumu, ir jāiesniedz Burtnieku novada pašvaldībā (pagastu pārvaldēs) iesniegums, kuru parakstījusi persona ar komersanta pārstāvības tiesībām un kurā norādīts:

• plānotais termiņš alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai novietnē;

• novietnes atrašanās vieta;

• alkoholisko dzērienu veids, kurus paredzēts tirgot novietnē;

• par tirdzniecību novietnes vietā atbildīgā persona.

Papildus iesniegumam jāpievieno šādi dokumenti: komersanta reģistrācijas apliecības kopiju, uzrādot oriģinālu; komersantam izsniegtās alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības vai alus mazumtirdzniecības licences kopiju, uzrādot oriģinālu; zemes gabala, uz kuras atrodas novietne, īpašuma vai nomas tiesības apliecinošu dokumentu kopiju, uzrādot oriģinālu.
Kā reģistrēt PVD?
Lai reģistrētu uzņēmumu, komersantam jāsagatavo pieteikums atbilstošās jomas uzņēmuma reģistrācijai. Pieteikuma veidlapa pieejama sadaļā Veidlapas. Var izmantot arī iesniegumu formas, kas atrodamas uzņēmumu reģistrāciju, atzīšanu un licencēšanu regulējošo normatīvo aktu pielikumos.

Iesniedzot pieteikumu Pārtikas uzņēmuma reģistrācijai vai atzīšanai (saskaņā ar 02.02.2010. MK noteikumu Nr.104 "Pārtikas uzņēmumu atzīšanas un reģistrācijas kārtība" 24.05.2013 redakciju):

2.1 Pārtikas uzņēmumu atzīšanas un reģistrācijas procedūru uzsāk pēc attiecīgās būves nodošanas ekspluatācijā

4.1 (arī 24.1) Pārtikas uzņēmums šo noteikumu 4.1 punktā (arī 24.1 punktā) minētajam iesniegumam pievieno dokumenta kopiju, kas apliecina tā tiesības darboties attiecīgajās būvēs (telpās), un plāna kopiju teritorijai un telpām, kurās darbosies uzņēmums. Ja nepieciešams, dienests pieprasa uzrādīt dokumentus (attiecīgos savstarpējos līgumus), kas apliecina tiesības izmantot tehnisko aprīkojumu un ražošanas iekārtas.

Pieteikumu vai iesniegumu iesniedz Pārtikas un veterinārajam dienestam vienā no zemāk norādītajiem veidiem:

Elektroniski parakstīts pieteikums nosūtāms pa e-pastu uz pvd@pvd.gov.lv vai uard@pvd.gov.lv.

Parakstīts un apzīmogots pieteikums iesniedzams klātienē PVD teritoriālajā struktūrvienībā, kuras pārraudzības teritorijā atrodas reģistrējamais objekts vai arī jānosūta tas pa pastu atbilstošajai PVD teritoriālajai struktūrvienībai.

Lai saņemtu speciālo atļauju (licenci) veterinārfarmaceitiskajai darbībai, komersantam sagatavotais iesniegums kopā ar normatīvajos aktos noteiktajiem iesniedzamajiem dokumentiem jāiesniedz PVD centrālajam aparātam vai teritoriālajā struktūrvienībā.

Iesniegumu var iesniegt arī izmantojot valsts pārvaldes pakalpojumu portālu latvija.lv.

Informāciju par pieteikuma veidlapas 2. daļas aizpildīšanu (darbības veidi) var atrast PVD uzraudzībai pakļauto uzņēmumu (objektu), to pamatdarbības veidu un produktu klasifikatorā, kas ir atrodams sadaļā Klasifikators
Kas ir Dzeramā ūdens monitorings?
Kvalitatīva dzeramā ūdens nodrošināšana visiem Latvijas iedzīvotājiem ir aktuāla gan no Eiropas tiesību normu izpildes viedokļa (EK Padomes 1998. gada 3. novembra Direktīva 98/83/EK par dzeramā ūdens kvalitāti un PVO dzeramā ūdens vadlīnijas, gan arī kā nozīmīgs sabiedrības veselības jautājums. 2004. gadā Latvijas Saeima pieņēma likumu Par 1992.gada 17.marta konvencijas robežšķērsojošo ūdensteču un starptautisko ezeru aizsardzību un izmantošanu Protokolu par ūdeni un veselību. Līdz ar to Latvija ir uzņēmusies pildīt šīs konvencijas nosacījumus attiecībā uz ūdeņu aizsardzību – veicināt cilvēka veselības un labklājības aizsardzību gan individuāli, gan kopēji ilgtspējīgas attīstības ietvaros, gan arī robežu šķērsojošā un starptautiskajā kontekstā visos atbilstošos līmeņos, uzlabojot ūdens apsaimniekošanu, ieskaitot ūdens ekosistēmas aizsardzību un novēršot, samazinot un kontrolējot ar ūdeni saistītās slimības.

Lai arī kopumā ūdens resursi valstī dzeramā ūdens apgādei ir pietiekami, bieži vien neapmierina dzeramā ūdens kvalitāte, kas šobrīd pamatā jāattiecina uz mazajām ūdens apgādes sistēmām pagastos.

Latvijā aptuveni ¾ iedzīvotāju izmanto centrālās ūdensapgādes sistēmas piegādātu ūdeni, ar kura kvalitāti ne vienmēr ir apmierināti. Latvijā dzeramo ūdeni galvenokārt iegūst no pazemes ūdens avotiem, kuru krājumi pilnībā nodrošina iedzīvotājus ar dzeramo ūdeni. Taču, tā kā ūdens ir labs šķīdinātājs, tas sevī uzņem dažādas vielas, ar kurām nonāk saskarē, piemēram, saskaroties ar dažāda ķīmiskā sastāva iežiem zemes dzīlēs, ūdens tiek bagātināts ar ķīmiskiem elementiem, dažādās Latvijas vietās dzeramajā ūdenī var būt dabīgi paaugstinātas atsevišķu ķīmisko savienojumu koncentrācijas, kuru klātbūtni dzeramajā ūdenī lielā mērā nosaka dabiskie reģionam raksturīgie hidroģeoloģiskie apstākļi.
Kas ir detarizācija?
Deratizācija ir grauzēju, kuri ir infekcijas slimību (mēra, tularēmijas, leišmanozes u.c.) avots vai pārnēsātāji un ekonomiskā kaitējuma nodarītāji, iznīcināšana. Deratizāciju veic, lai apkarotu grauzējus, galvenokārt peļveidīgos (žurkas un peles). Deratizācijas veikšanai lieto ķīmiskas un mehāniskas metodes. Ķīmiskā metode ir speciālu sertificētu preparātu (rodenticīdu) lietošana grauzēju apkarošanai. Mehāniskais paņēmiens paredz mehānisko lamatu un līmes lamatu izmantošanu.
Vai Kontroles Monitori ir indīgie?
Telpās ir jāveic monitorings ar regulāru grauzēju monitoru kontroli un maiņu. Monitori ir bez indes un balstoties uz labas prakses pieredzi ir ieteicamā grauzēju kontroles metode telpās.
Kā organozēt publisko pasākumu?
Pakalpojuma saņemšanai jāiesniedz iesniegums par publiska pasākuma rīkošanu ne vēlāk kā 15 dienas pirms plānotā publiskā pasākuma norises sākuma. Iesniedzot iesniegumu, pasākuma organizators uzrāda personu apliecinošu dokumentu, bet juridiskās personas pārstāvis - arī dokumentus, kas apliecina viņa tiesības pārstāvēt attiecīgo juridisko personu.

Iesniegumam pievienojams:

pārstāvis - arī dokumentus, kas apliecina viņa tiesības pārstāvēt attiecīgo juridisko personu.

Iesniegumam pievienojams:

1) detalizēts pasākuma plāns;

2) pasākuma norises vietas shēma;

3) līgumu kopijas, kurus pasākuma organizators noslēdzis ar kārtības uzturētājiem, personām, kas atbildīgas par publiska pasākuma tehnisko drošību, kā arī sabiedrisko kārtību un drošību, uzrādot oriģinālus;

4) pasākuma norises vietas īpašnieka (valdītāja vai apsaimniekotāja) rakstveida piekrišana tā rīkošanai, ja viņš nav pasākuma organizators;

5) apliecinājums par pasākuma norises vietas sakopšanu pēc publiska pasākuma norises;

6) ja nepieciešams, apliecinājums par neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšanu publiska pasākuma apmeklētājiem un dalībniekiem;

7) ja nepieciešams, apliecinājums par sabiedrisko tualešu uzstādīšanu publiska pasākuma norises vietā un laikā.
Kāpēc ir nepieciešama mūzikāla licence?
Tā kā autoru radītie darbi ir viens no elementiem, kas nodrošina uzņēmuma veiksmi un izdošanos, arī autoriem ir tiesības par paveikto darbu saņemt atlīdzību un to darbu izmantotājiem ir pienākums autoriem par to atlīdzināt. Katrs autordarbs ir kāda cilvēka darba rezultāts, piemēram, mūzikas radīšanā piedalās vairāku cilvēku grupa – komponists saraksta melodiju, dzejnieks rada dziesmai vārdus, un aranžētājs dziesmu izveido jaunā skanējumā.
Kur ir nepieciešama mūzikas atļauja?
Atļauja nepieciešama jebkurā publiskā norises vietā, piemēram:

• veikalos,

• ēdināšanas uzņēmumos,

• dažādos pasākumos,

• sacensībās,

• koncertos;

• izstādēs;

• u.tml.

Atļauja nepieciešama, ja vēlies publiski:

• atskaņot muzikālus darbus;

• demonstrēt filmas;

• demonstrēt vizuālus darbus;

• rīkot literārus lasījumus;

• rīkot horeogrāfiskus uzvedumus.
Kas ir preču zīmes patents?
Preču zīme var kalpot kā spēcīgs mārketinga instruments, ar ko persona var veicināt savu preču vai pakalpojumu atpazīstamību.

Ar reģistrāciju preču zīmes īpašniekam tiek piešķirtas izņēmuma tiesības.
Kā reģistrēt preču zīmi?
Preču zīmes reģistrē saskaņā ar noteikumiem, kas paredzēti Preču zīmju likumā.

Persona (fiziska vai juridiska), kas vēlas reģistrēt preču zīmi Latvijā, iesniedz Patentu valdē preču zīmes reģistrācijas pieteikumu.
Kas ir uzturēšanās atļauja?
Uzturēšanās atļauja ir dokuments, kas dod tiesības ārvalstniekam uzturēties Latvijas Republikā noteiktu laiku (termiņuzturēšanās atļaujas) vai pastāvīgi (pastāvīgās uzturēšanās atļaujas).

Uzturēšanās atļauja no 2012.gada 2.aprīļa tiek izsniegta personas apliecības formātā, līdz ar to pirms uzturēšanās atļaujas saņemšanas ir jānodod biometrijas dati (pirkstu nospiedumi (no sešu gadu vecuma) un digitālais sejas attēls).
Kādos gadījumos uzturēšanās atļauja nepieciešama?
Uzturēšanās atļauja nepieciešama, ja Jūs vēlaties uzturēties Latvijas Republikā ilgāk par 90 dienām pusgada laikā, skaitot no pirmās ieceļošanas dienas.
Vai vēlaties apspriest šo jautājumu tieši ar speciālistu? Ievadiet savu tālruņa numuru, lai saņemtu konsultāciju
Noklikšķinot uz pogas, es piekrītu informācijas pārsūtīšanas noteikumiem
Хотите обсудить вопрос напрямую
с юристом?
Введите номер телефона, чтобы получить консультацию
Vai Jums ir vēl jautājumi? Saņemiet atbildes uz tiem mūsu birojā pie kafijas tases
Biroja adrese:
Dzirnavu iela 62

Zvaniet mums par visiem jautājumiem:
+371 20003510

Vai arī rakstiet:
info@kavis.lv